Secvențierea genomului a 15 cele mai populare soiuri de grâu – un pas înainte spre o nouă agricultură!

Un grup internațional de oameni de știință, reuniți sub coordonarea Universității din Saskatchewan (Usask), din Canada, a reușit să facă o descoperire istorică: secvențierea genomului a 15 cele mai cultivate soiuri de grâu din lume. Potrivit lui Curtis Pozniak, directorul USask Crop Development Centre (CDC), descoperirea este „ca și cum ai găsi piesele lipsă într-un puzzle la care lucrezi de zeci de ani”.

Piesa lipsă a puzzle-ului va permite oamenilor de știință și dezvoltatorilor să identifice gene determinante pentru un randament mai bun, rezistență la dăunători și alte trăsături importante ale culturilor, care sunt esențiale pentru a produce și a accelera randamentul acestora. În plus, descoperirea nu numai că va contribui la furnizarea de informații pentru obținerea unor randamente mai bune, ci va ajuta și oamenii de știință din întreaga lume să controleze noi dăunători și boli ale grâului.

Echipa de cercetare a efectuat o analiză comparativă a genomilor și a găsit rearanjări structurale masive, cu conținuturi genetice care sunt departe de rudele sălbatice. Acestea au fost cauzate de reproducerea complexă de-a lungul istoriei, pentru a spori anumite trăsături. „Înțelegerea unei gene cauzale ca aceasta modifică regulile jocului în ceea ce privește reproducerea, deoarece puteți selecta mai eficient un soi în ceea ce privește rezistența la dăunători folosind un test ADN, decât să-l testați efectiv pe teren”, conchide Pozniak.

Mai multe amănunte sunt disponibile în articolul original, care poate fi vizualizat și descărcat de la https://www.newfoodmagazine.com/news/128174/wheat-genome-disovery/