Pentru coloranți, microbi în loc de petrol

Majoritatea coloranților utilizați în industria alimentară, cosmetică, chimică și farmaceutică sunt fabricați din petrol. Aceștia pot genera, adesea, efecte secundare pentru oameni și chiar riscuri pentru mediu. Acest lucru i-a determinat pe cercetătorii de la Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) să exploreze utilizarea microbilor pentru a dezvolta coloranți naturali mai siguri.
Ei s-au concentrat pe ingineria metabolismului
Escherichia coli pentru a produce în mod eficient șapte pigmenți naturali. Pigmenții se acumulează în celulele bacteriilor, care au o capacitate limitată de stocare. În plus, echipa a proiectat partea celulei și a creat mici saci în interiorul acesteia pentru a crește capacitatea de pigmentare a celulei. Saci mici s-au dezvoltat și în exteriorul celulei pentru a secreta pigmenți.
Astfel, oamenii de știință au creat cu succes
Escherichia coli capabilă a produce toate cele șapte culori ale curcubeului. Descoperirile lor au fost publicate în Advanced Science, iar rezultatele lor pot ajuta industria alimentară, farmaceutică și cosmetică să producă în mod eficient coloranți naturali care pot înlocui coloranții sintetici pe bază de petrol.

Mai multe amănunte puteți găsi pe https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/advs.202100743